FA i medierne

FA’s direktion udtaler sig løbende i medierne og deltager i den offentlige debat med klummer, synspunkter og debatindlæg. Via linket nedenfor kan du se et udvalg af FA’s indlæg.

Det er på ingen måder fair, at medarbejdere i finanssektoren skal læse i avisen, at deres arbejdspladser ikke lever i 2021, når det handler om barsel. Slet ikke, når virkeligheden er, at finansansatte fædre ligger i den absolutte top, når det kommer til barsel på det private arbejdsmarked. Det skriver Mads Skovlund Pedersen, formand for Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), og Kent Petersen, formand for Finansforbundet, i et fælles indlæg i Berlingske.

Socialdemokratiets erhvervsordfører, Orla Hav, skriver i en klumme i FinansWatch, at finanssektoren bør tage et større ansvar for at efteruddanne og opkvalificere deres medarbejdere. Men erhvervsordføreren sparker en åben dør ind, lyder det i en replik fra Nadeem Farooq, konstitueret adm. direktør i Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA).

Den mangel på kvalificeret arbejdskraft, som tydeligere og tydeligere toner frem i horisonten, er ikke et fatamorgana, men derimod en reel udfordring, som vi skal imødegå, skriver Nadeem Farooq, konstitueret adm. direktør i Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), i et debatindlæg i FinansWatch.

Universiteterne og de højere læreanstalter bør - i større grad end i dag - forpligtes til at udvikle og udbyde efter- og videreuddannelsesforløb sammen med erhvervslivet, skriver Nadeem Farooq, konstitueret adm. direktør i Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), i et debatindlæg i Altinget.

Fremtiden er mere fleksibel og kommer til at kræve, at vi kan udvikle og fastholde arbejdsfællesskaberne på nye måder og under nye vilkår. Det skriver Kent Petersen, formand for Finansforbundet, og Mads Skovlund Pedersen, formand for Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), i et debatindlæg i FinansWatch.

Det er vigtigt, at vi ikke lukker uddannelsessystemet af for omverdenen, sådan som regeringen lægger op til. Hvis vi lukker os om os selv, forhindrer vi danske medarbejdere og virksomheder i at tilegne sig international specialviden, der kan omsættes til innovation, vækst og velfærd til gavn for alle danskere. Det skriver Nikolaj Malchow-Møller, rektor på CBS, og Nadeem Farooq, konstitueret adm. direktør i Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), i et fælles debatindlæg i Altinget.

”Ulighedsdebatten er vigtig. Derfor skal vi have alle nuancer med i debatten,” skriver Mads Borregaard, cheføkonom i Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), i et debatindlæg i Dagbladet Børsen.

Vi bør hive al den læring ud af coronakrisen, som vi kan. Og der er masser af læring. Det skriver Nadeem Farooq, konstitueret adm. direktør i Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), i et debatindlæg.

Selv om mænd gennemsnitligt holder barsel i længere tid i finanssektoren, end mænd i andre sektorer gør, er finanssektoren stadig langt fra målet. Det skriver Nadeem Farooq og Mads Skovlund Pedersen, henholdsvis konstitueret adm. direktør og formand i Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), i en klumme i FinansWatch.

Det er nødvendigt med en større politisk vilje til at investere i flere klimarelevante efter- og videreuddannelsesmuligheder på videregående niveau, skriver Mads Borregaard, cheføkonom i Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA), i et debatindlæg i Børsen.