Nyhed

OVERBLIK: Det skal I have styr på, når persondataloven træder i kraft

Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA) har lavet en omfattende tjekliste over de emner, virksomheder i finanssektoren skal have styr på, når den nye persondatalov træder i kraft.

Når den nye persondatalov træder i kraft 25. maj 2018, betyder det en række ændringer på det ansættelsesretslige område.

Derfor har Finanssektorens Arbejdsgiverforening (FA) udarbejdet en omfattende tjekliste over emner, som FA’s medlemsvirksomheder skal have styr på, inden de nye regler træder i kraft. Tjeklisten omfatter også emner, det kan være relevant at orientere sine medarbejdere om.

Tjeklisten, der løbende opdateres frem mod maj, er inddelt i tre afsnit: 1) Rekruttering, 2) Den løbende ansættelse og 3) Afslutning af ansættelsen.

Hent tjeklisten her i et printvenligt format (Adgang er kun for medlemsvirksomheder og kræver derfor log ind til fanet.dk)

Spørgsmål om den kommende persondatalov kan rettes til seniorkonsulent i FA, Claus Ryde, på clr@fanet.dk.

 

Udgivet d. 7.3.2018

Nøgleord